Butcher’s Functional Fitness

& Weightlifting Club

Foreningens formål er at dyrke funktionel fitness og vægtløftning og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til denne idræt, samt afvikling af inkluderende arrangementer, samt afvikle stævner for sportens fremme.

Formand: Ulrich Thomsen - uth002@gmail.com

Kasserer: Stefan Helmig Olsen - helmig@me.com

Bestyrelsen: Kristoffer Thierry - Taia Fie Jørgensen - Omed Alam

Vedtægter for

Butcher's Functional Fitness & Weightlifting Club

 

§1 Navn og hjemsted

1.1 Foreningen Butcher’s Lab Functional Fitness & Weightlifting Club er stiftet den 03-07-2024 og har hjemsted i Københavns kommune. Foreningen er tilsluttet Gym Danmark og Dansk Vægtløftnings forbund (DVF) under Danmarks Idræts-Forbund (DIF) og er underlagt disses love og bestemmelser.

1.2 Foreningens adresse er Staldgade 22, st., 1699 København V.

1.3 Foreningen kan i sin aktive form udelukkende have til huse på ovennævnte adresse Jernbane Allé 42, 2720 Vanløse.

1.4 Navnet Butcher’s Lab er et beskyttet varemærke, som er ejet af Butcher’s Lab ApS. Foreningens ret til at bruge navnet Butcher’s Lab frafalder, såfremt foreningen skifter adresse. Retten kan endvidere tilbagetrækkes med 14 dages varsel af Butcher’s Lab ApS.

 

§2 Formål

2. Foreningens formål er at dyrke funktionel fitness og vægtløftning og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til denne idræt, samt afvikling af inkluderende arrangementer, samt afvikle stævner for sportens fremme.

 

§3 Medlemskab

3.1 Som aktivt medlem kan optages enhver, der er fyldt 8 år.

3.2 Alle, der går ind for foreningens formål, kan blive medlem. Man er medlem af foreningen, når medlemskabet er registreret. Medlemmerne er forpligtet til at overholde foreningens vedtægter og leve op til foreningens formålsbestemmelse.

3.3 Optagelse af passive medlemmer kan ske uanset alder. Passive medlemmer har ikke adgang til selve idrætsudøvelsen, men er valgbare til bestyrelsen

3.4 Foreningen har et maksimalt antal ledige vægtløftningspladser, antallet fastsættes årligt af bestyrelsen. Der oprettes venteliste for dem med interesse i indmeldelse og foreningens aktiviteter.

 

§4 Indmeldelse og udmeldelse

4. Ind- og udmeldelse skal ske skriftligt på mail. For personer under 18 år kræves skriftlig accept fra værge, ligesom denne skal forestå den løbende betaling af kontingent.

 

§5 Kontingent

5. Medlemskab af foreningen forudsætter betaling af kontingent. Beløbet, indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af generalforsamlingen.

 

§6 Udelukkelse og eksklusion

6.1 Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, der arbejder mod foreningens formål og virke eller på anden illoyal måde modarbejder foreningen.

6.2 Bestyrelsen kan til enhver tid, med øjeblikkeligt varsel, udelukke og ekskludere et medlem der ikke overholder foreningens vedtægter og retningslinjer eller udviser grov usportslig optræden.

 

§7 Doping politik

7. Foreningen er underlagt de af Dansk Idrætsforbunds, Dansk Vægtløftningsforbunds, Gym Danmarks og Det Internationale Vægtløftningsforbunds (IWF) gældende antidoping regler.

Bestyrelsen kan til enhver tid forlange det enkelte medlem dopingtestet. Ved positiv test skal medlemmet selv betale for testen og vil blive udelukket af foreningen. Udelukkelsen af foreningen er også gældende, hvis et medlem nægter at lade sig teste. [TL1] 

Ved indmeldelse i foreningen accepterer medlemmet nærværende bestemmelse.

 

§8 Ordinær generalforsamling

8.1 Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender. Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af juni måned.

8.2 Indkaldelse med angivelse af dagsorden og indkomne forslag skal finde sted med seks ugers varsel.

 

8.3 Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen og underskrevet af mindst 5 medlemmer senest fire uger før generalforsamlingens afholdelse.  Er der indkommet forslag, fremsendes disse til medlemmerne sammen med dagsorden og det reviderede regnskab sådan, at dette er medlemmerne i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

8.4 Adgang til generalforsamlingen har alle foreningens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle aktive medlemmer, som ikke er i kontingentrestance. Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde.

Rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.

8.5 Alle, der er fyldt 18 år, kan vælges til bestyrelsen.

8.6 Alle afgørelser vedtages med simpelt flertal – dog skal vedtægtsændringer besluttes med 2/3 flertal jf. §13. Alle afstemninger afgøres ved håndsoprækning. Dog skal der være skriftlig afstemning, hvis dirigenten bestemmer det eller 3 medlemmer på generalforsamlingen ønsker det samt ved alle kampvalg.

8.7 Generalforsamlingens dagsorden

 

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:

1.    Valg af dirigent og referent

2.    Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3.    Fremlæggelse af regnskab til godkendelse

4.    Fastsættelse af kontingent

5.    Indkomne forslag

6.    Valg af formand

7.    Valg af sekretær

8.    Valg af kasserer

9.    Valg af bestyrelse

10. Valg af revisor

11. Eventuelt

8.8 Bestyrelsen har ansvaret for, at der tages referat af mødet.

8.9 Bestyrelsen kan beslutte, at generalforsamlingen helt eller delvist afvikles digitalt, hvis forhold gør det umuligt at afvikle generalforsamlingen som et fysisk møde.

 

§9 Ekstraordinær generalforsamling

9.1 Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst 10 af foreningens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med en angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

9.2 Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.

 

§10 Bestyrelsen

10.1 Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.

10.2 Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst 3 af dens medlemmer, herunder formanden, er til stede. Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol. De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til vedtægterne.

10.3 Bestyrelsen består af en formand, en kasserer, en sekretær og yderligere 2 medlemmer og vælges for to år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden og 1 bestyrelsesmedlem er på valg i lige år, medens kassereren, sekretæren og 1 bestyrelsesmedlem er på valg i ulige år. Valgbare til bestyrelsen er medlemmer, der er fyldt 18 år.

10.4 Der vælges hvert år en suppleant til bestyrelsen. Hvis et bestyrelsesmedlem forlader bestyrelsen i valgperioden, indtræder suppleanten i stedet og bestyrelsen fordeler posterne mellem sig på ny.

10.5 Bestyrelsen udarbejder et aftalepapir for dets interne samarbejde og kan nedsætte arbejdsgrupper efter behov.

 

§11 Regnskab

11.1 Regnskabsåret er kalenderåret (regnskabsperioden er 1/1-31/12)

11.2 Regnskabet føres af kassereren og skal indeholde oversigt over indtægter og udgifter samt en status. Bestyrelsen er ansvarlig for at udarbejde regnskabet.

11.3 Regnskabet forelægges bestyrelsen løbende samt tilses og revideres af den af generalforsamlingen valgte revisor.

 

§12 Dispositionsret/Hæftelser

12.1 Det er formanden eller kassereren i forening med et andet bestyrelsesmedlem, der har ret til at indgå aftaler på foreningens vegne. Ved køb eller salg af fast ejendom skal hele bestyrelsen underskrive aftalen. Bestyrelsen kan give et udvalg eller en person fuldmagt til at foretage dispositioner på vegne af foreningen.

12.2 Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.

 

§13 Vedtægtsændringer

§13 Ændringer af vedtægterne kan vedtages på en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, når forslaget er indsendt til tiden og mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for forslaget.

 

§14 Opløsning

14.1 Foreningen kan opløses på en ekstraordinær generalforsamling, hvor mindst halvdelen af foreningens medlemmer er til stede. Der kræves mindst 3/4 af de afgivne stemmer for at forslaget kan vedtages. Hvis det nødvendige flertal på 3/4 for en opløsning opnås, men med under halvdelen af medlemmerne til stede, indkaldes til endnu en ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning om foreningens opløsning kan vedtages med 3/4 af de afgivne stemmer uanset antallet af fremmødte.

14.2 I tilfælde af opløsning gives foreningens formue til almennyttige formål, som besluttes på den opløsende generalforsamling

 [T