COOKIE -OG PRIVATPOLITIK

Butcher’s Lab data ansvar

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

 

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Butcher’s Lab er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktperson: Direktører og ejere Chris M. Pedersen og Steffen M. Pedersen

Adresse: Staldgade 22, 1699 København V

CVR: 31620708

Mail: info@butcherslab.dk

Website: www.butcherslab.dk

 

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

Medlemsoplysninger:

  • Almindelige personoplysninger:

    • Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse

    • For coaches, der lønnes, anmodes om cpr nr. og pengeinstitut konto nr. Slettes efter dette er videregivet til Danløn.

  • Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:

    • Ingen oplysninger registret i denne kategori hos os.

    • Medlemmers kortnummer på Deres betalingskort Dankort kan ikke identificeres hos os, men alene hos DIBS Payment Services A/S, Arne Jacobsens Alle 13, 2300 København S

 

Her indsamler vi oplysninger fra

  • Vi modtager oplysninger fra det enkelte medlems indmeldelsesblanket, som skal være fyldt 18 år. Er vedkommende ikke fyldt 18 år underskriver forældre / værge.

 

Formål med behandling af dine personoplysninger

  • Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til behandling er især:

  • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig

  • Behandling efter lovkrav

  • Behandling med samtykke

Formålene:

Formål med behandling af medlemsoplysninger:

  • Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning

  • Som led i foreningens aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning

  • Administration af din relation til os

Formål med behandling af oplysninger på medarbejder og arbejdshold:

  • Håndtering af medarbejder og hverv samt pligter i virksomheden.

  • Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder møder

  • Opfyldelse af lovkrav

  • Administration af din relation til os

 

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser

  • Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v.,

  • Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.

  • Afholdelse af sociale arrangementer, sammenkomster samt andre aktiviteter

  • Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i en periode på 3 år efter din udmeldelse af foreningen

  • Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende

 

Samtykke

Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.

Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter din udmeldelse af foreningen

Vi opbevarer dog oplysninger på medlemsantal opdelt på damer og herrer til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.

 

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data

  • Retten til indsigt i egne personoplysninger

  • Retten til berigtigelse

  • Retten til sletning

  • Retten til begrænsning af behandling

  • Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

  • Retten til indsigelse

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst. 

Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.

 

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.